1 woord, WOW - Reisverslag uit Kampong Ayer Gemuruh, Singapore van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu 1 woord, WOW - Reisverslag uit Kampong Ayer Gemuruh, Singapore van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

1 woord, WOW

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

07 Maart 2016 | Singapore, Kampong Ayer Gemuruh

Zo snel even een kort verslagje over Singapore! Gewoon omdat het kan en voor m'n vlaggetje!

Zoals de titel al zegt, voor mij is Singapore in 1 woord te omschrijven, WOW! Mag toch zeggen dat ik al redelijk wat grote steden heb gezien in m'n leven, maar dit is werkelijk waar heel wat anders. Ik dacht dat het te vergelijken zou zijn met Hong Kong, maar ik zat er flink naast. Het is zo geordend, maar toch druk. Er zijn regels, maar je krijgt geen big brother gevoel. Het is netjes, maar het is niet alsof je in een steriele zone loopt.
Tegen Manon heb ik t waarschijnlijk het best verwoord dat ik kan: modern, cultureel en koloniaal zijn hier perfect in balans. Ik denk dat er voor mij geen betere manier is om deze stad te omschrijven. Dus ik kijk hier m'n ogen uit! Zeker als ik ook m'n antropologie brilletje erbij opzet.

Het begint al op het vliegveld, geen rij voor de douane, en toch ligt mn tas op de band als ik er aankom. Ik dacht nog, dit komt vast doordat Singapore vooral voor overstappen is, dus veel tassen hoeven er niet de band op en veel mensen niet naar binnen. Ja hoor, daar was fout nummer 1! Drukte in de aankomsthal, mensen die geordend dringend naar buiten proberen te komen.
Dus dan maar s ff geld regelen, wat zijn die bankpasje toch fijn he! Ook zo gebeurd! Ok, volgende stap OV kaartje, kost 12 Singapore dollar en dan krijg je 7 SD tegoed. Ja hoor!het Nederlandse ov kennende kost een ritje van het vliegveld naar het centrum dan natuurlijk 7,50 en moet je minimaal 10 erbij zetten. Wat? Wat was dat? Ja hoor fout nummer 2! De vrouw keek me aan toen ik daarover vroeg alsof ik de domste vraag ooit had gesteld. Een ritje naar het centrum kost maar 1,20SD dus hier kan je wel even mee door hoor!

Eerste avond ben ik even naar Clarke's Quay gegaan, en ach nu ik toch m'n fouten aan t opsommen ben zal ik ook maar vertellen dat ik dacht daar overspoelt te worden door verkopers en marktkraampjes omdat het heel mooi langs de rivier loopt. En wat denk je, ja hoor fout nummer 3. Gewoon heel leuk barretjes en restaurantjes langs de kade waar je lekker rustig kan eten en een drankje kan doen. Ik en lekker gaan lopen en na n tijdje rustig teruggegaan naar het hostel. Ook zonder jetlag of lange vlucht kan vliegen verrassend vermoeiend zijn!

De volgende 2 dagen ben ik door de stad gaan struinen en ben ik dus tot eerder genoemde conclusie gekomen. Ook had ik gewoon een heel verkeerd (of als je wilt, fout nummer 4) over wat het betekende als ik hoorde het is 1 grote stad op een eiland. Op dag 2 ben ik namelijk naar de botanische tuinen hier geweest, en dit is maar een voorbeeld van hoe t me op is gevallen hoe groen het hier nog is. Helemaal niet zo verstedelijkt alsof had verwacht!

Nou weet ik dat ik graag gelijk heb, maar ben toch onwijs blij dat deze stad m'n ongelijk heeft bewezen!
Nu zit ik op het vliegveld te wachten op m'n vlucht naar Perth, om daar n vriendinnetje op gezonken wie ik toch al 2 jaar ongeveer niet gezien heb. TARA BEN ONDERWEG!!!

Xx

  • 07 Maart 2016 - 09:32

    Frits:

    WOW. Wat zie jij weer veel van de wereld. Wow, fijn dat we mee mogen genieten!
    Veel plezier down-under.
    Frits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Kampong Ayer Gemuruh

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 25542

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: