Laatste stop, Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu Laatste stop, Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

Laatste stop, Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

30 Maart 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na vorige keer 8 uur op het vliegveld van Kuala Lumpur te hebben gezeten vond ik het nu tijd om de stad toch echt te bezoeken! Dus als tussenstopje op tijd naar huis heb ik 3 dagen in deze stad doorgebracht.

En ook dit is weer wat hoor! Het doet me een beetje denken aan de broer die altijd in de schaduw staat van de net iets beter gelukte broer (of zus natuurlijk) minus de schaduw want die is hier niet te vinden! Het doet me hier zoveel denken aan Singapore, maar het is het allemaal net niet wat mij betreft.

De stad is zeker niet lelijk en saai, dat bedoel ik hier niet mee. Vermaak me prima! De petronas torens zijn letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt van de stad! (Sorry probeer niet de flauwe grap te maken, het is gewoon zo) en als je vanuit de radiotoren (de andere hoge toren in deze stad) savonds (met een biertje) over de stad heen kijkt is het allemaal heel mooi en indrukwekkend!

Maar waar ik in Singapore nooit een vreemd en onveilig gevoel heb gehad op straat heb ik dat hier wel. Sowieso zijn er amper vrouwen op straat, en als ze er zijn zie ik niet veel meer dan hun ogen. En hoewel nergens wordt aangegeven dat het hier niet geaccepteerd wordt voel ik me toch een beetje ongemakkelijk in m'n korte broek. Al met al geeft deze stad niet het relaxte gevoel als de rest van Azië me tot nu toe wel heeft gegeven.

Maar natuurlijk zijn er ook mooie dingen in deze stad! De eerder genoemde torens waren echt een plaatje en als je door de stad heen dwaalt zijn er veel verborgen mooie plekjes!
En net buiten de stad, maar toch al n beetje opgeslokt, zijn de batu grotten! Is een hindu tempel plaats tegen een berg opgebouwd. Het ziet er heel mooi en kleurrijk uit, maar is wel heel toeristisch! Ooo en als je n dark cave in gaat voor een rondleiding, wees dan niet verbaasd dat het ook echt donker is... *voelde zich heel dom...*
Ook hier lopen allemaal apen, maar doe mij m'n knuffel maar, die beesten jagen me de stuipen op t lijf!

Laatste dagje is heerlijk nog een dagje van wanderen rondom m'n hostel. Zomeren ga ik lekker op weg naar t vliegveld en dan zit het er alweer op!

Sinds 11 november weg, en ik zal s ff wat getalletjes op een rijtje zetten! In 142 dagen 11 landen op 3 continenten. 1 mobiele telefoon, 3 maestro kaarten, 1 MasterCard en een portemonnee, maar ook 2 mutsen en een sjaal en een paar handschoenen onderweg verloren. 1 PADI open water certificaat na 3 dagen duiken, en heerlijk veel uurtjes surf en zon plezier!

Ontelbaar veel nieuwe mensen ontmoet, met allemaal een super leuke tijd gehad! Sommigen zal ik zeker nog een x zien, anderen blijven onderdeel van de geweldige herinneringen die ik hier heb gemaakt!

Een reis die begon als stage en eindigde met nog een mooi reisje! Geen seconde spijt gehad deze keuze te hebben gemaakt en nu alweer aan t plannen voor de volgende reis! De wereld is nog niet van me af, want er is nog veel meer om te ontdekken!! <3

  • 02 April 2016 - 20:57

    Opa En Oma Bolderheij:

    Lieve Sanneke,
    Inmiddels weer veilig thuis, daar zijn we erg blij mee. We hebben genoten van je reisverslagen en hopen je weer eens te horen of te zien. Kusjes van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 25532

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: