Beste souvernir, ooit! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu Beste souvernir, ooit! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

Beste souvernir, ooit!

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

21 Januari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve iedereen,

Mijn weekendje Hong Kong zit er alweer bijna op, en om een nieuw vlaggetje in mijn profiel te krijgen schrijf ik vanuit hier weer een stukje voor jullie.

Dit weekend was echt fantastisch, wat een stad is dit!! Iedereen die van over de top mega houdt moet hierheen! De stad deed mij persoonlijk erg veel denken aan New York, maar dan groener, het had werkelijk van alles wat. Parken, wolkenkrabbers, tempels, markten... bedenk het maar en het is hier te vinden!

Gisteren ben ik onder andere naar "The Peak" geweest, dit is het hoogste punt van Hong Kong en ligt op een berg. Je gaat naar boven met een oude trambaan, die een rijke geschiedenis heeft nog uit de 2e wereldoorlog vandaan. Vanaf dit punt kijk je over de hele stad heen. Je ziet de haven, de wolkenkrabbers maar dit allemaal (zoals ik al eerder zei) met een heleboel groen eromheen. Dit maakt het zo ontzettend mooi!! (de foto's volgen, maar zoals veel van jullie misschien wel weten ben ik niet zo snel in t overzetten van mn camera naar mn computer, dus het komt eraan!!)

Vandaag ben ik naar een tempel en een klooster geweest in de stad hier, en dat is toch wel vreemd, in zo'n moderne stad en vooral heel erg Westerse stad kom je dan bij 2 van zulke gebouwen waar de Aziatische architectuur zich heeft gemengd met de Europese. Dit maakt het weer anders dan tempels in China, die ondertussen (wel mooi maar) erg eentonig beginnen te worden!

Deze reis heb ik afscheid genomen van een trouwe vriend. De mensen bij China Eastern Airlines waren niet zo dol op mijn Dell als ik, en ik had er niet bij nagedacht toen ik deze in mijn "niet handbagage" (sorry kom even niet op het woord) deed. Dus na waarschijnlijk geplet te zijn onder de massieve rolkoffers van mijn medepassagiers heeft mijn beeldscherm gezegd dat ik het voor de rest maar zelf uit moest zoeken. En balen nou dat dit betekent dat ik in de technologische hoofdstad van de wereld een nieuwe laptop moet gaan uitzoeken, balen!!! Maar het is een mooitje geworden en het typen gaat (zoals jullie merken) ook gewoon door!

Morgen terugvliegen en woensdag gaan we weer gewoon aan de les in Qingdao. Was een leuk uitstapje even zo, ook weer even terug in de bewoonde wereld die ook wel Facebook heet, en als een gek idiote youtube filmpjes kijken. Haha

Tot snel!!!

xxxx


  • 21 Januari 2013 - 15:54

    Nicole:

    He sann!!
    Succes weer met het lessen chick! Top dat je "uitstapje" zo goed is bevallen!!
    Ben benieuwd naar de foto's , maar ik gok dat ik deze ga zien als je terug bent! :p
    Dan heb ik wel meteen je verhaal erbij ;)

    Have fun nog meid! Liefs nic

  • 21 Januari 2013 - 16:43

    Tim En Anne:

    Gaaf !!!!

  • 21 Januari 2013 - 16:44

    Opa En Oma Bolderheij:

    Lieve meid,
    Wat geniet jij van al dat moois wat je gezien hebt. Bijna kan je het mee beleven, maar hoe gaan die diensten in de tempel? Heb je die ook meegemaakt? Nu maar weer aan de slag met je chinese lessen. Liefs en xxx van ons beiden

  • 21 Januari 2013 - 19:47

    Mama:

    Ik wist het natuurlijk al van je computer maar volgens mij ben je van nature hoog blond om je computer niet bij je te houden.Gelukkig zat het niet in de planning om een nieuwe te kopen haha misschien wat eerder dan gedacht maar hebben is hebben en krijgen is de kunst. Veel plezier ermee Xxx mama

  • 22 Januari 2013 - 11:11

    Oma Henny En Opa Benny:

    Wat naar dat met jouw laptop, nu moet je zeker een week eerder naar huis,of je moet je vader maar eens lief aan kijken. xxxx

  • 22 Januari 2013 - 13:01

    Gert-Jan:

    Hoi Sanneke,

    Laat mij nou denken dat HongKong tegenwoordig "gewoon" bij China hoort. Toch maar eens wat aan mijn aardrijkskunde doen voordat Stan volgend jaar vragen gaat stellen. Ben erg benieuwd naar de foto's.

    Ik moet je afraden om de beelden van Ajax-Feyenoord terug te kijken. Deze kunnen je laptop onherstelbaar beschadigen !!!

    大吻

    Gert-Jan , Carla , Stan en thijs

  • 22 Januari 2013 - 15:13

    Tante Henny En Ome Benny:

    Ik was weer in de war,wij zijn geen opa en oma van jou.

  • 22 Januari 2013 - 15:13

    Tante Henny En Ome Benny:

    Ik was weer in de war,wij zijn geen opa en oma van jou.

  • 24 Januari 2013 - 16:30

    Angelique:

    Hoi San.

    Ik weet niet, bij dat verhaal van die laptop kwam ineens die reclame van die cake bij me bovendrijven, dochterlief die het jammer vind dat die fijne cake zo snel op is en Oma en Opa met een "ik weet echt van niks" gezicht die dat ja-knikkend beamen. ;-)
    Balen dat die laptop stuk is en nog meer balen dat je uitgerekend in Hong Kong en nieuwe moest uitzoeken.......maare, gelukkig dat het in Hong Kong was en je nu weer uit de vingers kunt op het toetsenbord.
    Ik denk niet dat het je een tweede keer zal overkomen, iets met een ezel en zo, je vader zal niet blij zijn.

    Hong Kong lijkt me inderdaad ook mooi, ook een beetje Vegas-gehalte, ik denk dat iedereen die daar komt kan begrijpen dat de mensen daar niet blij zijn nu ze bij China horen.
    Hong Kong heb je toch maar weer ff mooi in de tas zitten, ik ben heel benieuwd naar je foto's......als je weer thuis bent komt er dan ook nog een avondje "China by Sanneke"?

    Veel succes met de lessen in Qingdao en hopelijk horen we snel weer wat van je........aan die laptop kan het niet liggen....toch?

    Hartelijke groet, je buurvrouw Angelique.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 25579

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: