30.6 kg - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu 30.6 kg - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

30.6 kg

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

03 Februari 2013 | China, Sjanghai

Lieve iedereen,

Ik vond dit wel een leuk weetje om mee te beginnen: ik draag meer dan de helft van mijn lichaamsgewicht op mijn rug. Gister ben ik met het vliegtuig van Qingdao naar Shanghai gegaan en werd mijn rugzak gewogen en ik blijk 30.6kg op mijn rug te dragen.

Verder wil ik even sorry zeggen dat ik niet op iedereen z'n vragen enzo reageer die in de reacties staan, maar dat zou echt een enorme klus zijn, want iedereen blijft reageren!! Wat ik superleuk vind, echt top dat jullie nog niet afgehaakt zijn!! Ik word iedere x weer superblij van alle reacties.

Ik wil wel even reageren op de opmerking van ome Gert-Jan omdat we daar toevallig in de klas een hele discussie over hebben gehad met de lerares. Ik had namelijk een klasgenootje uit Duitsland, maar hij woont al een flink aantal jaren met zijn ouders in Hong Kong. Wij waren van mening dat Hong Kong apart is van China, het heeft een andere vlag, als je erheen vliegt vlieg je internationaal, en ik ging erheen omdat ik tijdelijk China UIT moest om mijn visum te verlengen. Lijken mij allemaal gegronde redenen om Hong Kong apart te zien van China. Volgens allebei onze leraressen is dit echter niet het geval en is Hong Kong gewoon een deel van China, maar is het bijzonder grondgebied ofzo... snappen jullie het snap ik het, maar ik moest toch echt China tijdelijk verlaten ivm visum verlenging.. maar ja wat weet ik ervan ;)

De laatste 1,5 week in Qingdao zijn verder rustig voorbij gegaan. Lekker lessen en huiswerk doen, maar ondertussen ook al wat dingetjes doen voor als ik terug ben want de VU heeft mij natuurlijk niet zonder wat werk laten gaan... Of nou ja, ik heb ervoor gezorgd dat de VU mij niet zonder werk heeft laten gaan, het is maar hoe je het zien wilt :)

Zaterdag zijn we met z'n 3en (de laatste 3 op de school) uit eten gegaan omdat het Felix zijn laatste weekend was (technisch gezien ook het mijne maar hij ging eerder weg). Daarna nog even naar een bar geweest waar ik (lekker pûh) wel heb kunnen genieten (nou ja!) van de dubbelfinale van de Australian Open met Haasse en Sijsling :) hoorde van mama dat het in Nederland niet uitgezonden werd, nou in China wel hoor!! Was weer een hele gezellige avond :)

Woensdag vertelden wij over onze lunch de dag ervoor: we waren namelijk naar een jiaozi restaurant geweest. Dit zijn gevulde dumplings, ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, het is gewoon jiaozi ;) maar toen we dat vertelde, en ik zei dat ik ze nog nooit zelf gemaakt had, nodigde ze ons uit om bij haar thuis jiaozi te komen maken! Echt supertof!! Ik heb geen talent hiervoor, maar het was wel erg lekker:)

Nu ben ik in Shanghai aangekomen en deze stad is ook weer echt super tof!! Maar wee heel anders. Een slagje kleiner dan Hong Kong, maar weer wat groter dan Qingdao. Het is een mix van modern met oud, maar dit zei ik ook over Ulaanbater, hier is het alleen even wat beter uitgevoerd. Het "oud" is goed onderhouden en het nieuw is vooral glas en hoog!! De komende 2 weken ga ik even alles bekijken en doen en dan de week na Chinees Nieuwjaar begin ik weer voor 3 weken met lessen!!

Tussen de foto's die ik zometeen ga uploaden zit ook mijn "rapport" dat ik kreeg bij deze school. Hier was ik toch best wel trots op, en als jullie 'm bekijken snappen jullie wel waarom :) en lang geen rapport gehad, dat is toch ook wel weer s leuk:)

M'n volgende verhaal hoop ik jullie meer te kunnen vertellen over deze gave stad!!

Tot snel!!

xxxx

  • 03 Februari 2013 - 21:28

    Pieter Jan:

    dag Sanneke,
    Wanneer je weer terug ben zal ik je fotp's van Shanghai uit 1986 laten zien. Een stad vol met fietsers in blauwe pakjes en enkele oude koloniale gebouwen aan de waterkant. Zal er nu best wel anders uit zien.
    Hartelijke groeten,
    Esther en Pieter Jan

  • 03 Februari 2013 - 22:18

    Chaim:

    X

  • 04 Februari 2013 - 19:13

    Stan:

    Hoe gaat het? bij ons goed!

    Xxx stan

  • 04 Februari 2013 - 19:49

    Henriette En Piet:

    Hoi sanneke
    wat fijn dat het zo goed met je gaat',
    hoe bevalt je nieuwe lap top
    o ja je raport hebben we bekeken'maar het was niet in het ujes dus voor mijleek het op chinees.
    maar wij nemen aan dat het wel goed zit.
    verder waren gisteren je ouders bij ons heel gezellig,jullie pa heeft boeken op de laptop gezetvoor henriette.
    verder wachten we je verslag maar af
    hartelijke groette henriette en piet
    HAWDOE WANNE

  • 05 Februari 2013 - 16:33

    Opa En Oma Bolderheij:

    Hoi meisje, wat een gezellig verhaal. Wij zijn benieuwd naar weer nieuwe foto,s van je. Je rapport moeten wij nog even goed bekijken, maar daar hebben we de tijd nog wel voor.Gaat het verder goed met je? We zijn benieuwd hoe de volgende lessen weer zullen zijn. Tot schrijfs en een dikke zoen van opa en oma

  • 06 Februari 2013 - 10:06

    Gert-Jan:

    Hoi Sanneke,

    De discussie met je leraren snap ik wel. Die zeggen waarschijnlijk ook dat Taiwan bij China hoort.

    Goed rapport ! Zag wel dat je 4% van de lessen "gespijbeld" hebt ;-)

    大吻

    Carla, Gert-Jan , Stan enThijs

  • 06 Februari 2013 - 22:57

    Aart:

    Hallo Sanneke,

    Leuk om weer een stukje van je reis mee te beleven aan de hand van je gezellige verhalen.
    Een erg leuk verhaal weer. Leuk als je over een paar maanden weer terug bent om je foto´s te zien en je verhalen te horen. In ons `polderdorpje` gaat alles rustig door. Ik ga ervan uit dat je het Nederlandse voetbal wel een beetje volgt. Het clubje uit 010 !!!! heeft voor een half jaar een nieuw shirt met een prachtige naam op de voorkant. Erg vindingrijk.
    Sanneke geniet van je verblijf daar en ik ben benieuwd naar je volgende reisverhaal.

    Groet uit een winters Anna Paulowna.

    buurman Aart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 25557

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: