Op de helft - Reisverslag uit Qingdao, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Qingdao, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

Op de helft

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

17 Januari 2013 | China, Qingdao

Lieve iedereen,

Vandaag ben ik officieel op de helft van mijn reis, en ik moet eerlijk zijn: het gaat me veel te snel!! Het Chinees leren gaat wel snel, als ik mn leraren moet geloven, maar het gaat mij allemaal nog niet snel genoeg.

De afgelopen 2 weken in Qingdao waren echt tof! De eerste paar dagen toen ik nog in het hostel zat heb ik geprobeerd zoveel mogelijk van de stad te zien. Dit is me aardig gelukt. Het is een stad met veel historische gebouwen, en een duidelijke Duitse invloed, heb echt onwijs veel gezien. En, wat ik vooral erg indrukwekkend vond, ik ben niet 1x verdwaald!!!

Afgelopen weekend ben ik naar het Olympisch zeilcentrum geweest, hier waren de zeilwedstrijden tijdens de Olympische Spelen van 2008. Ik dacht dat ik dit in een uurtje vanaf mijn appartement zou lopen, dit werden er 3... Ik was dus technisch gezien niet verdwaald, alleen mijn inschattingsvermogen stond niet helemaal goed afgesteld... maar ik heb wel heel erg lekker gelopen.

Nu ben ik vooral bezig met woordjes leren, woordjes leren, woordjes leren... Ik heb een heerlijke koffiewinkel hier gevonden mete en fantastisch uitzicht over het strand, daar zit ik de hele middagen hard te leren!

Zaterdag ga ik voor een een weekendje naar Hong Kong, ben erg benieuwd naar die stad!

Tot snel,
xx

  • 17 Januari 2013 - 08:27

    Ome Gert-Jan:

    Hoi Sanneke,

    Aan je verslagen te lezen heb je het goed naar je zin daar en ik begrijp dat je chinees ook goed vooruit gaat. Met een weekend HongKong is ook niks mis, lijkt me. Komen je ouders je binnenkort ook nog lastig vallen ?

    大吻

    Gert-Jan , Carla , Stan en Thijs

  • 17 Januari 2013 - 17:35

    Maarten :

    Hoi schat
    Wij zijn erg blij dat het goed gaat en Chaim dat je over de helft bent
    We zijn erg benuwd naar je Chinees en gaan dan ook zeker als je terug bent met je naar de Chinees geniet het weekend maar lekker in Hongkong xxx

  • 17 Januari 2013 - 18:16

    Tim En Anne:

    Kijk dat is een goed teken....het gaat allemaal te snel voor je !!
    Ik denk dat er ook wel een aantal mensen zijn die daar heeeeel anders over denken maar okee.
    En nu genieten van Hongkong en wij genieten met je mee, liefs en knuffels.

  • 17 Januari 2013 - 18:58

    Tante Henny En Ome Benny:

    Wij hopen dat de rest van de reis net zo mooi en voorspoedig gaat is als het eerste gedeelte veel succes.
    xxxxx

  • 18 Januari 2013 - 22:38

    Pieter Jan En Esther:

    Hallo Sanneke, we blijven genieten van je verslagen en wensen je veel succes in de 2e helft! Gullikkig schrijf je niet dat je in de smog zit zoals we vanuit Peking zageen. Groeten van Esther en Pieter Jan!

  • 20 Januari 2013 - 12:24

    Piet En Henriette:

    Hoi sanneke
    wij zijn blij dat het goed met je gaat,
    naar alle berichten die hier op TV tezien zijn over het weer daar bij jou
    je weet wat ik altijd roep . {rondt um de hut is ut alteit goet}.
    verder heb ik begrepen dat je ouders ook nakomen.
    dit zal je wel leuk vinden.kun je hen ook iets leren in plaats van andersom.
    wij wensen je veel succes hier mee.
    verder is hun komst altijd goed voor sponsering [ha ha}
    geniet verder nog heel veel van je reis en van je studie.

    heel veel liefs henriette en piet

    hawdoe wanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 25582

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: