Nieuwe stad - Reisverslag uit Qingdao, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu Nieuwe stad - Reisverslag uit Qingdao, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

Nieuwe stad

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

03 Januari 2013 | China, Qingdao

Lieve iedereen,

Een heel fijn 2013!!! Die nacht ben ik hier rustig doorgekomen, het stelt hier namelijk allemaal niet zo veel voor. Maar in februari ga ik los!! Dan vieren we hier het nieuwe jaar.
Ik heb ook bij al mn verhalen weer wat nieuwe foto's geupload!!

Zaterdagavond ben ik weggegaan uit Xi'an en onderweg gegaan naar Pingyao, hier had ik het een en ander over gelezen en dit leek me wel n toffe stad. Dit was het ook, zoiets kan je je niet voorstellen. Het is de oudste intact gebleven stad van China, met nog oude stadsmuren en al, en alle ouderwetse kleine straatjes. Dit zorgde er door mijn fijne richtingsgevoel voor dat ik natuurlijk hartstikke verdwaald was... maar het was wel een hele mooie oude stad dus dat 3 uur doelloos (of nou ja, ik had wel een doel, wist alleen niet precies waar dat was) rondlopen was niet zo'n straf!

Maandag ben ik overdag op een tour gegaan naar verschillende plekken buiten de stad. Ik was samen met 3 chinezen, waarvan er 1 goed Engels kon, dat was wel gezellig!! Het Wang Residence, een groot kasteel waar veel Chineze films waar kastelen in voorkomen worden opgenomen. Maar vooral een kasteel met veel geschiedenis, in ieder geval dat denk ik... Ik was met de Chinezen meegegaan met een tourgids waar ik natuurlijk niet zoveel van begreep, maar het was wel grappig. En de man die een beetje Engels kon heeft me geprobeerd een beetje bij te praten.
Daarna naar nog 2 plaatsen wat ongeveer hetzelfde opleverde, ik liep achter hun aan en probeerde wat te verstaan (Chinees over de geschiedenis schijnt moeilijker te begrijpen te zijn dan normaal Chinees, vertelde de Engels sprekende Chinees me!) maar dat wilde niet helemaal lukken.

Dinsdagavond door naar Qingdao wat me na een lange reis vanochtend in de stad bracht. En wat een stad is dit, het deed mij denken aan een grote versie van De Haan (voor degene die mijn geboortedorpje niet kennen, dat is weer een kleinere versie van Scheveningen). Het is hier echt zo mooi, heb vandaag al heel veel gedaan en gezien! Heerlijk langs het strand gelopen en wat dingen gezien, en... tot mijn grote verbazing, niet verdwaald!! Dus na een lange dag lopen, maar dit keer was 'ie gepland lang, lig ik nu heerlijk in mijn hostel op bed!!

Maandag beginnen de lessen weer en dan gaan we zien hoe deze school is!!

Tot snel,
xxxx

  • 03 Januari 2013 - 14:39

    Tante Henny En Ome Benny:

    Hardstikke leuk dat jij 2 keer nieuwjaar kunt vieren,wij zijn een klein beetje jaloers (beetje veel),de beste wensen voor 2013. xxxxxx

  • 05 Januari 2013 - 18:14

    Opa En Oma Boldedrheij:

    Lieve meid, wat een gezellig verslag. We wensen je in februari wel een gelukkig Nieuwjaar. Ook de foto,s hebben we bekeken. Het ziet er erg mooi uit. Hoe is de temperatuur? Liefs en xxx.

  • 06 Januari 2013 - 11:48

    Henriette En Piet:

    hoi Sanneke

    Wij willen je een heel gelukkig en gezond NIEUWJAAR wensen,
    ook al is het daar pas volgend maand
    Wil jij [ als groot nou groot feestbeest] wel voorzichtig zijn met al dat vuurwerk
    nou je volgende verslag af wachtend wat wij heel leuk vinden groette wij jouw


    Henriette en Piet

    Hadoe Wanne

  • 06 Januari 2013 - 18:40

    Angelique:

    Hai die San.

    De allerbeste wensen voor 2013

  • 06 Januari 2013 - 18:56

    Angelique.:

    Nogmaals ......hai, berichtje werd te snel richting China verzonden.

    Je bent dus neergestreken in een marinehaven, toch een link met Den Helder, hoewel........met 7,3 miljoen mensen op 10.654 vierkante kilometer gaat enige vergelijking compleet mank.

    De oude gebouwen en parken komen inderdaad bekend voor, niet alleen van Jet Li of Jacky Chan films ook diverse tai chi en qi gong instructiefilms worden op vergelijkbare plaatsen opgenomen.
    En weet je San......als je verdwaalt kom je de mooiste plekjes tegen, het echte China zonder gidsen die van staatswege opgelegd krijgen wat ze je mogen vertellen.
    Vrienden van ons zijn in 2011 naar China geweest, een avontuurlijke,georganiseerde trektocht.....er werd dus wel in de gaten gehouden dat men niet afweek van het reisplan......The Party is watching you!!!!!

    Veel plezier en succes met je lessen.
    Groetjes, Angelique.

  • 06 Januari 2013 - 23:09

    Tim En Anne:

    een nieuwe stad, een nieuw jaar !!!
    Hopelijk weer een prachtig jaar voor jouw en iedereen die van je houd.
    Gezellig verhaal weer en mooie fotos San, heerlijk om zo mee te genieten kuz

  • 07 Januari 2013 - 17:59

    Mariska:

    Hoi Sann,

    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien.
    Geniet er van! Voor je het weet ben je weer in het kleine landje;)

    Veel plezier en succes met je lessen.


  • 08 Januari 2013 - 20:05

    Jan En Ada:

    Hallo Sanneke, weer even je reisverslag gelezen en jeetje wat zie jij veel, maar je stapt ook overal op af, super. je red je ook al aardig met je chinees, goed hoor. Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar, al moet je nog even wachten tot het voor jou nieuw jaar is, en dan mag je ook helemaal los gaan lekker even de bloemetjes buiten zette. zijn er wel leuke kroegjes met lekkere biertjes, zoals je ze hier tegenkomt?
    Wij hebben gezellig oud en nieuw gevierd bij je vader en moeder met nog een aantal, was erg gezellig en het was ook niet zo vroeg dat we naar huis gingen, had wel een beetje medelijden met ze, want zij moesten naar Vlaardingen de volgende dag, maar dat hebben ze vast goed overleeft.
    En nu gaan we weer over tot de orde van de dag, ook wel weer lekker hoor. Marieke en Sabrina krijgen aardige buikjes, Sabrina moet nog 11 weken en Marieke nog 16 week, spannend hoor. Johan en Diane trouwen in juni dus we hebben leuke dingen het eerst halfjaar, gaan we ook van genieten.
    nou Sanneke succrs en veel plezier verder, groetjes van ons

  • 09 Januari 2013 - 18:28

    Angelique.:

    Hai San.

    Ik lig hier in een hoekje van de kamer bij te komen, buikkramp van het lachen.......dat pak!...GEWELDIG!
    Dat heb je toch wel ff in een tas weggemoffeld om mee naar huis te nemen, zal de blitz maken met Carnaval.........een mix van Maya de Bij en een sumoworstelaar, lijkt op een Chinese soldaat zeggen ze......nou dan toch van heel uit de verte.
    Maare, jouw staat zelfs een aardappelzak dus ook zo'n pak, je ziet er weer schattig uit meid.

    Groetjes van Frits en Angelique.

    p.s. voor de jongere kijkbuiskinderen......google even op Maya de Bij.....gaat een wereld voor je open. ;-)

  • 12 Januari 2013 - 13:09

    Kirsi:

    heee san.
    zo te zien heb je het nog leuk en gelukkig kom je alweer bijna terug!
    mn moeder is helemaal entousiast wanttt je hebt kantine dienst met haar, 4 mei.
    leuk he hahahahaha.
    we geven nnu pas een reactie want onze computer is heel lang stuk geweest.

    dikke kus carla en kirsi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 765
Totaal aantal bezoekers 25576

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: