2 maanden onderweg - Reisverslag uit Xi'an, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu 2 maanden onderweg - Reisverslag uit Xi'an, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

2 maanden onderweg

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

16 December 2012 | China, Xi'an

Lieve iedereen!!

Ik weet dat het vandaag nog niet de 17e is, maar ik heb de laatste 2 weken flink wat problemen met de Wifi bij mijn gastgezin en ik weet niet of ik morgen online kan. Dus iedereen, doe even alsof ik dit neerzet op de 17e.

2 maanden, dat betekent dat ik al op 1/3 van mijn reis zit. Het gaat echt zo onwijs snel allemaal. Vooral de afgelopen 2 weken zijn echt voorbij gevlogen. Mijn eerste week Xi’an (3 weken geleden) heb ik nog niet zoveel gedaan omdat ik bezig was met het verlengen van mijn visum. Bovendien is het leuker om dingen met iemand anders te doen dan alleen. En ook al zou ik geen klasgenoten hebben dan had ik nog 4 weken om alleen rond te lopen. Maar toen ik maandag naar school ging bleek er nog een meisje te beginnen met lessen, Madison uit Groot-Brittannië, zij was hier voor 2 weken. Er was ook een meisje dat hier al een paar maanden was uit Spanje. We zaten alle drie op een ander niveau dus we kregen apart les.

Met Madison heb ik in 2 weken de hele stad bekeken, we hebben een paar x flink pech gehad met de bussen. Aankomen net na sluitingstijd en 20 minuten wachten op bussen. Maar het was erg gezellig en we hebben zo goed als alles gezien wat er te zien is.

2 maanden, ik heb al zoveel geleerd in deze eerste 2 maanden:
- De eerste gesprekken zijn gevoerd. Het verstaan gaat echt onwijs goed, ik kan de (veel te snelle) spreeksnelheid van de Chinezen al goed volgen. En het praten gaat goed zolang iedereen binnen de onderwerpen blijft die ik al heb besproken!
- Chinezen zijn helemaal niet zo klein als iedereen denkt!! Ik ben helemaal niet zo groot hier als ik van tevoren had gehoopt.
- Chinezen lopen echt onwijs langzaam, als ze nog iets langzamer lopen gaan ze achteruit
- De mondkapjes zijn niet voor vervuiling of hygiëne of niets, het is gewoon tegen de kou.
- Chinees leren is moeilijk, dat absoluut! Maar minder moeilijk dan ik van tevoren had verwacht. Het belangrijkste is motivatie. Vergeleken met het meisje dat hier al 2 maanden is ben ik na 5 weken een heel stuk verder. En dat komt alleen doordat ik nog geen les heb gemist en netjes mijn huiswerk doe… ik ben de ideale nerd hier!! Alles wat ik in Amsterdam nog al eens achterwege laat doe ik hier netjes!!

Tot snel,

Xxx
Sanneke

  • 16 December 2012 - 16:04

    Oma Henny En Opa Benny:

    Je moet maar geen aanstoot aan het langzame lopen van de chinezen nemen,want dan zie je in de volgende 4 maanden minder dan in de afgelopen 2 maanden.

    groetjes en veel plezier
    xxxxxx

  • 16 December 2012 - 16:18

    Tante Henny En Ome Benny:

    Ik was even de weg kwijt,wij zijn oom en tante en geen oma of opa van jou, voor de rest gaat alles goed.xxxxx


  • 16 December 2012 - 19:15

    Tim En Anne:

    Pfffffff ga je ons nou oud nieuws vertellen ??? dat jij slim bent ???? dat wisten wij op de Regenboog al Sanneke !!!!!
    Maar wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat je er zo van geniet.
    Ik moest meteen aan Eva denken toen jij schreef dat de chinezen zo langzaam lopen, eva kan dat met fietsen, ze valt nog net niet om :de middelbare school is misschien drie minuten fietsen van ons huis ....Eef deed en precies een half uur over en kwam dan nog te laat !!!
    We kregen deze week ook een kaartje van jouw, weetjehoeleuk ?
    hij pronkt mooi tussen de kerstkaarten, nou een heeeeeele dikke kuz omdat je daar zo van houd en tot gauw liefs Tim en Anne

  • 17 December 2012 - 20:09

    Henriette En Piet:

    Hoi Sanneke

    Alleer eerst bedankt voor je kaart,
    Verder zijn wij trots op jou dat het meest toch goed gaat
    Nu komt er iets wat misschien nog moelijker is als chinees maar voor de vertalingmoet je bij je moeder zijn
    Want oma zi doe sanneke vas goe dagen wensen want zeu zit weit weg
    wa zeu dor zukt week ok ni mar ut zal wil goet zijn.
    Maar Sanneke Oma is wel trots op haar kleinkind.

    HADOE Henriette en Piet

  • 17 December 2012 - 20:39

    Opa En Oma Bolderheij:

    Hoi meisje, Leuk weer iets van je te lezen. Ook wij hebben je kaart ontvangen. Bedankt lieverd. We zullen maar zeggen, ga zo door en blijf genieten, van het leren.xxx

  • 19 December 2012 - 15:31

    ESTHER SMIT:

    Hoi sanneke,

    goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en de taal al aardig onder de knie krijgt.
    Als jij terug komt van je taal cursus bestaat de C1000 niet meer en is het hallo Jumbo.
    Nog heel veel plezier daar.

    Groetjes esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 25580

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: