Stad 2 - Reisverslag uit Xi'an, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu Stad 2 - Reisverslag uit Xi'an, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

Stad 2

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

28 November 2012 | China, Xi'an

Lieve iedereen,

Eerst wil ik iedereen bedanken dat jullie dit lezen!! Vindt het echt super dat jullie het leuk vinden om mij te volgen!!

De laatste dagen Beijing is er niet veel bijzonders gebeurd, Mariam had me in de eerste 2 weken al naar zoveel dingen meegenomen dat ik nog een paar tempels ben gaan bekijken in de laatste week maar het meeste had ik al gezien! Dus mijn laatste week was voornamelijk gevuld met studie en een beetje rondlopen.

Na vrijdag ook nog even het nachtleven van Beijing te hebben bekeken zou ik zaterdagavond op de trein stappen. Door een mega file miste ik deze trein... Dus voor iedereen die zich afvraagt of het gelukt is om een treinkaartje in het Chinees te kopen: Ja! Zelfs 2x!!

Dus ipv zaterdag ben ik zondag weggegaan en maandagochtend kwam ik aan in Xi'an. Dit is echt een hele andere stad dan Beijing, veel minder internationaal en modern.

Ik zit nu in een gastgezin en dit is ook heel anders dan een hotel. De moeder en haar kind (dochter, jaar of 5) kunnen geen Engels, en de vader heb ik niet gezien. Maar met een hoop gebaren en een paar woordjes redden we ons fantastisch :)

Maandag beginnen mijn lessen en ik heb er weer onwijs veel zin in!!!

Tot snel,
xxx
Sanneke

  • 28 November 2012 - 15:00

    Chaim Maarten:

    Kijk nu weet ik wie ik mee neem als ik Chinees moet halen dat lukt mijn nog niet een hahahahhahah dikke kus en doe je best ;)

  • 28 November 2012 - 16:29

    Angelique.:

    Hai San.

    Al doende leert men moet je maar denken.....tweemaal is scheepsrecht in dit geval.

    Xi'an........een goede uitvalbasis om het Terracottaleger te gaan bekijken....aanrader, DOEN!

    Enne,.... is er al iets gekomen van een lesje Qi Gong of Tai Chi?.......als je weer thuis bent gaan we dat samen eens een keertje doen hoor, goed voor lichaam en geest.

    Succes met je lessen en ik hoop dat je het naar je zin hebt in het gastgezin.
    Groetjes, Angelique.

  • 28 November 2012 - 19:41

    Mama:

    He wijffie vandaag gewerkt dus ik zie het nu pas.Papa zit op vliegbasis ''de peel'' dus ik ben alleen thuis.
    Heb je nog wat gedaan met je contactpersoon?Misschien kun je dat meisje een klompje geven als je tekort komt neem ik e nog wel wat mee,X Mama

  • 28 November 2012 - 21:10

    Opa En Oma Bolderheiij:

    Hoi meisje,
    Is het erg duur in China. Wij lazen verleden week in de krant, dat chinezen de soep na afloop eten. Is dat zo en heb jij dat al meegemaakt?Veel plezier met de volgende lessen. xxx opa en oma

  • 28 November 2012 - 21:32

    Bert & Joke :

    Leuk om weer over je belevenissen te lezen!
    We zijn benieuwd naar je ervaringen bij je gastgezin.
    En is het bij jouw al winters? groetjes Bert en Joke

  • 01 December 2012 - 10:49

    Cobi En Alex:

    我们发现它读取您的行程报告的乐趣。非常亲切地科比 · 和亚历克斯

  • 02 December 2012 - 19:24

    Conny En Willem:

    Hoi Sanneke,
    Je hebt weer leuke dingen beleefd, hoop dat je fijn hebt
    bij je gastgezin.

    Veel succes met je verdere lessen.

    Groetjes Willem en Conny, Mike

  • 04 December 2012 - 14:04

    Oma Henny En Opa Benny:

    Wij zijn alweer benieuwd naar je volgende verslag.
    xxxxx

  • 04 December 2012 - 16:06

    Mama:

    Hoi liefste we hebben je kaart ontvangen en ik heb de foto's gezien ben benieuwt. Hoe het gaat op je nieuwe cursusplaatsu

  • 04 December 2012 - 21:13

    Tim En Anne:

    Hallo lieffie je bent alweer ergens anders en alweer aan de studie.....ik wist het altijd al :heel verweg diep in je zit zo'n slim meisje verborgen, en die wordt al slimmer en slimmer.
    Fijn om te lezen dat je je zo goed vermaakt.
    Wij zijn vorige week een avondje weg geweest met papa en mama heel gezellig natuurlijk en thuis heb ik heerlijk allefoto's mogen zien : Waanzinnig San.
    Je schrijft trouwens lekker, ik heb echt het gevoel om over je schouder mee te kijken.
    dikke kuz tot gauw xxxx

  • 05 December 2012 - 21:09

    Tante Charlotte:

    Lieve Sanneke, ik geniet van je verslagen en bedankt voot je lieve kaart. Hier in europa lopen ook veel chinezen rond dus doe maar flink je best dan kun je ze aan. xxxx

  • 06 December 2012 - 18:40

    Angelique.:

    Hai San.

    Gisteren een heel leuke verrassing in de bus.......JIPPIE! .....een kaart van Sanneke!

    Een foto van de beeldenlaan die naar de Ming tombes leidt.......ben ik ff blij dat ik al die grote beelden niet hoef schoon te maken, of wat dacht je van grasmaaien??
    Ben je ook nog naar het kamferhouten Lingsi paleis geweest? dat met die mooie plafondschilderingen en de gouden vloertegels?..........tenminste, dat is wat Google ervan bakt.

    Al een beetje een "thuisgevoel" bij je gastgezin?
    Succes met je lessen en heel hartelijk bedankt voor de mooie kaart...superleuk!

    Groetjes, Angelique......en natuurlijk ook van Frits.

  • 06 December 2012 - 23:18

    Aart:

    Vanavond al je verslagen gelezen. Wat een ervaringen sinds je vertrek in oktober. Ervaringen die niemand je meer afneemt en waar je in de toekomst je voordeel mee kan doen. Erg leuk om te lezen hoe je de dagen doorbrengt en alles oppakt. Ik ga ervan uit dat de chinezen hier straks voor jou geen geheimen meer hebben.
    Je bent nu in een gastgezin. Lijkt me erg leuk om te zien hoe het dagelijks leven zich daar voltrekt in vergelijking met ons leventje hier in Nederland.
    Mmmmmm, misschien is Nederland zo gek nog niet. Denk wel dat we wel een heleboel kunnen leren van andere culturen, waaronder de Chinese.
    Sanneke, ik wens je alle succes bij alles wat je gaat doen en geniet van elke dag.
    Ik ga je volgen.

    Een warme groet uit een koud Anna Paulowna.
    buurman Aart.

  • 14 December 2012 - 09:27

    Marjoke:

    Hee San!
    Echt superleuk om je verslagen te lezen :).
    Ook fijn om te horen dat het chinees zo goed gaat, en haha ik was benieuwd of het was gelukt een kaartje te kopen in het chinees na je vorige verslag. En ja dus!
    Echt superleuk, ik wacht alweer op je volgende verslag :).
    Trouwens, heb jij ook al van die bizarre dingen op de kaart zien staan in een restaurant? Of in een kraampje op straat, of zelfs al gegeten hihi??
    xxxxxxxx je nicht Marjoke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 25575

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: