De eerste maand - Reisverslag uit Peking, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu De eerste maand - Reisverslag uit Peking, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

De eerste maand

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

17 November 2012 | China, Peking

Lieve iedereen,

Vandaag is het 17 november, dit betekent dat ik officieel een maand weg ben uit Nederland. En ik heb echt al onwijs veel gezien in de korte tijd dat ik weg ben. Polen, Wit-Rusland, ach gezien? Vanuit de trein heb ik het landschap gezien.

Rusland, een hoop gezien en wat een verschil in dat land zeg. Alledrie de steden waar ik geweest ben hebben de klassieke uitstraling die je verwacht van Russische steden. Moskou is toeristisch, Yekaterinaburg is oud en vervallen en Irkoetsk is groots opgezet.

Toen naar Mongolië het landschap was echt adembenemend!! Ook al is het herfst/winter en waren de steppes dor, ik kreeg een goed idee van hoe het eruit moet zien. De stad was oud en vervallen tussen de nieuwe moderne gebouwen.

En toen naar Peking, de eerste lessen, rondkijken. Het is echt een onwijs mooie stad, zoveel geschiedenis naast zoveel moderne gebouwen. De lessen gaan echt onwijs goed, ik krijg onwijs veel complimenten van de leraren, en ach, ik hou nou eenmaal van complimenten! :) De eerste zinnetjes worden gevormd, ik hoop morgen op het station mijn treinticket naar Xi'an in het Chinees te kunnen boeken. Het is me geleerd dus ik ga het zeker proberen!!!

Tot snel!!

xxx
Sanneke

  • 17 November 2012 - 14:33

    Valrie:

    Hoi Sanneke!
    Wat leuk om te horen dat je al zo goed gaat met je lessen en je foto's te zien!
    Mocht je het nog niet hebben gehoord: wij hebben tot nu toe alle wedstrijden gewonnen, hoewel het soms erg moeilijk was.
    Heel veel plezier nog!
    xxx Valérie

  • 17 November 2012 - 17:14

    Oma Henny En Opa Benny:

    Wij zijn heel benieuwd wat we nu weer voor nieuws te zien zullen krijgen.
    xxxxxx

  • 18 November 2012 - 22:58

    Mama:

    He wijffie goed je even gezien te hebben en weer een leuk stukje wie is er niet dol op complimentjes? Nog een leuke week en doe voorzichtig met je treinreis.xxxxmama

  • 19 November 2012 - 18:12

    Ada En Jan Plagge:

    He Sanneke, ik zit net even al je verslagen te lezen, super zeg zoals je bezig bent. jij komt straks als chineesje terug, de nederlandse taal ken je dan niet meer.
    geweldig mooie foto's echt prachtig als je dat dan zo ziet, die muur, lang hoor.
    Nou ik word geacht nu te gaan koken, moet je dat zelf doen of kun je bij de school eten? veel succes verder en we blijven je volgen, groetjes van ons xx

  • 19 November 2012 - 19:25

    Henriette Piet:

    Hoi sanneke wij vinden het zeer intersant om jou op deze manier te kunnen volgen,maar vinden het ook zeer knap wat je allemaal onderneemt,verder hopen wij dat alles wat je onderneemt naar wens verloopt HADOE henriette piet

  • 22 November 2012 - 02:52

    Michelle:

    Ni hao ofwel hallo Sann!
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Is het je gelukt om in vloeiend chinees je treinkaartje te bestellen?
    We verwachten natuurlijk wel een minicursus als je terug bent;)
    Meid, ga er nog lekker van genieten, en veel chinees van opsteken,
    Want voor je het weet zit je hier gewoon weer tussen de koeien en de bollen!
    Xxx Mich!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 25577

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: