Typisch toeristisch - Reisverslag uit Peking, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu Typisch toeristisch - Reisverslag uit Peking, China van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

Typisch toeristisch

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

11 November 2012 | China, Peking

Lieve iedereen,

De eerste week Beijing zit erop!!! En het bevalt me tot nu toe fantastisch!!! Deze week had ik 3 dagen les, van 9-15, de woensdag en de vrijdag had ik vrij. Op de eerste dagen hebben we na 3 uur wat rondgekeken in de omgeving van de school en het hotel.

Woensdag was de eerste vrije dag, en natuurlijk moest deze dag gebruikt worden voor een uitgebreid over-toeristische tour door Beijing. We zijn de dag begonnen in de Verboden Stad. Doordat het hier nu geen hoogseizoen is is het niet zo bizar druk als je altijd op de foto's ziet :) het was best grappig om Chineesjes met een fotocamera op je af te zien komen, maar ik moet geen foto voor ze nemen, ze willen met mij op de foto. Ik ben blijkbaar geweldig blank ;)

Na de Verboden Stad hebben we geluncht en zijn we naar het Zomerpaleis gegaan. Dit is een combinatie van Chinese gebouwen en Tempels midden in de natuur. Het is hier natuurlijk geen zomer dus het werd niet omringd door het heldere groen, maar een combinatie van groen, koper en goud. Dit maakte het geheel nog veel mooier!!

Donderdag hadden we weer gewoon les, dus weer een rustige dag. En vrijdag weer vrij, dus dit werd weer een dag vol toeristische tripjes!! Na het ontbijt zijn we naar de Tempel van de Hemel gegaan. Dit vond ik maar een rare tempel, je begint namelijk in een openbaar park en loopt daarna naar de tempel die omgeven wordt door een muur. Binnen de muur verdwijnt al het groen en zie je alleen een tempel met mooi uitzicht.
Dit lag dichtbij de Pearl Market en daar zijn we ook nog even binnen geweest. Geen parel te zien, alleen een hele grote overdekte markt.

Weer heerlijk geluncht op school en toen richting de Lama Tempel, haha: ja, weer een tempel!! Dit was een grote verbetering vergeleken met de tempel van vanmorgen :) Veel meer natuur eromheen en de boeddhistische sfeer er omheen omdat er nog actief gebeden enzo wordt. Deze tempel lag midden tussen wat traditionele kleine Chinese steegjes toen we door deze waren gelopen kwamen we bij een grote promenade midden in de stad uit. Je keek uit over het water midden in de stad met restaurantjes en winkeltjes eromheen. Na tempels en een hoop geschiedenis was het wel leuk om een wat meer modern en toeristisch deel van de stad te zien.

Gister zijn we naar de Grote Muur geweest, alles wat in eerdere reisverslagen is gezegd over indrukwekkend enzo kan vergeten worden. Dit is absoluut het meest indrukwekkende wat ik ooit heb gezien! Hoe gigantisch groot dit is en de uitzichten die je vanaf dit enorme bouwwerk hebt is iets dat ik nooit zal vergeten. Iets anders dat ik niet zal vergeten aan de grote muur is de weg naar boven. Miljoenen treden die soms te klein en soms te groot waren en maar bleven komen zelfs als je dacht dat je boven was. Dit was echt een fantastische dag!!

Nu heb ik alle typisch toeristische plekken in en rond Beijing en dat komt goed uit want het niveau van de lessen gaat volgende week flink omhoog!! Van 3 dagen van 9-15 naar 5!!! Echt super leuk!! Want dit gaat echt onwijs goed en ik vind het echt nog steeds onwijs leuk!! Dus meer les vind ik alleen maar leuk en nu ik toch het meeste al heb gezien kan ik de kleinere dingen na m'n lessen gaan doen.

Tot snel!!!!

xxxxxx
Sanneke

  • 11 November 2012 - 09:31

    Maarten En Chaim :

    Zo te horen is het allemaal erg indrukwekkend
    Maarten zou ook graag een keer een kijkje willen nemen
    Maar zo te horen wordt jij toch foto model in China dan kan die een keer langs kommen hahahahhahah dikke kus ons

  • 11 November 2012 - 14:30

    Mama:

    He wijffie wat een mooie fotoś en een leuk verhaal weer.Ik zal maar vast wandelschoeenen gaan inlopen ik wil alles zien straks. Was leuk om op skype in het chinees begroet te worden.Zondag was de verbinding echt bagger dus dan maar zo.Ik heb je even gezien en dat was goed. liefs Mama

  • 11 November 2012 - 17:19

    Tante Henny En Ome Benny:

    Wij zouden ook wel eens daar willen komen kijken,maar het is te ver om te lopen en met een rollator die trappen op zien wij ook niet zitten.
    Geniet er maar van.

  • 11 November 2012 - 19:31

    Angelique:

    Hai (Hoi) Sanneke.

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal al meegemaakt en gezien hebt.
    Ik hoop dat je buiten je lessen nog in de gelegenheid bent om ook ander plaatsen te bezoeken en de bergen in kunt trekken en de rivieren en meren bevaren...... het moet daar geweldig mooi zijn.
    Je enthousiasme voor de Chinese taal werkt enorm aanstekelig, helaas geeft de Chinese School in Den Helder enkel les aan kinderen.....ik kom een stuk in Tai Chi termen en namen van acupuntuurpunten en meridianen, Dantiem, Baihui, Renmai, Dunmai enz.enz. ...een gesprek in het Chinees voeren is echter different cake.

    Heerlijk meid dat je deze kans gekregen hebt, geniet er met volle teugen van en leer en ervaar zoveel mogelijk als je kan.

    Voor straks...wân ãn .....goedenacht.
    Groetjes, Angelique.

  • 12 November 2012 - 22:19

    Kirsi:

    heee san,
    nou jij hebt het naar je zin hoor daaro haha.
    mn mamsie wilt graag je email adres & we gaan van de week even een webcam zoeken.

    kus

  • 12 November 2012 - 22:19

    Kirsi:

    heee san,
    nou jij hebt het naar je zin hoor daaro haha.
    mn mamsie wilt graag je email adres & we gaan van de week even een webcam zoeken.

    kus

  • 12 November 2012 - 22:19

    Kirsi:

    heee san,
    nou jij hebt het naar je zin hoor daaro haha.
    mn mamsie wilt graag je email adres & we gaan van de week even een webcam zoeken.

    kus

  • 14 November 2012 - 22:04

    Tim En Anne:

    Hallo lieve schat, wat waanzinnig leuk om te lezen dat je het zo fijn hebt. En wat een mega mooie foto's. Wij zijn echt super jaloers op je dat snap je.Geniet van alle mooie dingen en blijf schrijven, wij volgen je, dikke kuz en liefs .

  • 12 December 2012 - 20:25

    Stan En Thijs:

    Bedankt voor de Kaart van de Chinese muur!
    We lezen je berichtjes nog steeds.

    Groetjes van je neefjes,
    Stan & Thijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 25572

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: