Wifiiiiiii - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu Wifiiiiiii - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

Wifiiiiiii

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

19 Oktober 2012 | Rusland, Moskou

Lieve iedereen!

Het eerste deel van de reis viel me alles mee, ik ben nu aangekomen in mijn hostel waar wederom geen fatsoenlijk Engels sprekend persoon te vinden is, maar er is wifi dus ik ben allang tevreden :)

Maar laat ik bij het begin beginnen en iedereen uit de spanning halen hoe ik het toch heb gedaan met m’n tas, jullie hebben er vast wakker van gelegen hoe ik dat nou zou gaan oplossen ;) Ik moet hierbij 1 ding aanmerken, ik ben 1.60m, 16 dm, 160cm, 1600mm, het is maar hoe je het wilt zien, dit is niet de ideale lengte voor een gro(o)t(e) backpack(avontuur). Toen ik namelijk mijn tas ingepakt had met meer dan 1 broek (goddank) en hem op mijn rug deed viel ik (ja hoor maak me maar belachelijk) bijna achterover. Heel leuk deze backpackervaring maar dit is toch echt eens en nooit weer!! Gelukkig heb ik een papa die overal aan denkt dus die heeft een karretje voor mij gekocht!! Ik ben de enige backpacker met een backpack op wieltjes :) who cares!! Over een half jaar heb ik mijn rug nog :)

Dan mijn reis, god allemachtig volgende x ga ik alleen naar het station want dat afscheid nemen is me veeeeel te moeilijk!! Gelukkig bleken er meteen 2 Nederlanders in het hokje naast me te zitten die ook naar Moskou moesten. Was wel erg gezellig!! Ik moet wel meteen eerlijk toegeven dat ik Oost-Europa niet op mijn lijst favoriete vakantiebestemmingen zet, wat een achterstandswijk zeg!! En dat van iemand die uit de Bijlmer komt!! Paar x lekker even uitgestapt om de benen te strekken maar heb voornamelijk genoten van mijn boeken en mijn eerste hoofdstuk Chinees voor Dummies! Daarvan heb ik wel heel erg zin gekregen in het komende half jaar, het zal heel moeilijk maar heel erg leuk gaan worden. Ook heb ik erg veel geslapen. De eerste nacht moest je je bedje komen laten neerleggen door de conducteur en dan zou hij hem ’s morgens weer op komen zetten naar een bank. Dat heb ik overgeslagen ik heb lekker vanaf 10 uur op woensdagavond tot 8 uur op vrijdagochtend op een bed gelegen. HEERLIJK!!!

Toen ik op het station aankwam heb ik afscheid genomen van mijn tijdelijke reisgenoten. (weet niet eens hoe ze heten, SLECHT). En toen op zoek naar een metro, die kon ik niet vinden dus uiteindelijk toch gekozen voor een taxi, hier was ik uiteindelijk heel blij mee. Het Hostel zit namelijk ergens midden in een bouwput op de 4e verdieping wat ik anders nooit had gevonden… Hoewel je het van de buitenkant niet zou zeggen is het van de binnenkant een erg mooi Hostel. Ik ga me zo even opfrissen en dan ga ik Moskou maar eens onveilig maken. Wil vandaag alle toeristische ellende gedaan hebben zodat ik morgen lekker bij een cafeetje met Wifi (lees: (soort van) Starbucks) kan gaan zitten en lekker kan internetten en relaxen :) Het is hier trouwens 2 uur later dan bij jullie, dus Goeiemorgen nog!! :)

Xxxxx

  • 19 Oktober 2012 - 09:50

    Frits:

    Wat heb jij ook een mazzel met zo'n pappie! Ik hoop dat je en beetje kunt genieten van Moskou, maar 't is natuurlijk geen A.P. Aan 't Ouwe Veer, dus 't zal wel afzien worden. Pas goed op jezelf!

  • 19 Oktober 2012 - 12:21

    Angelique Nota:

    Ken je die reclame nog van die brugpiepers???......nou,wij wel.

  • 19 Oktober 2012 - 18:41

    Trudy Leenders:

    hallo sanneke

    Ik heb je reisverslag gelezen heel leuk ik blijf je volgen.
    kijk je wel uit en sorry ik heb je geen gedag gezegd zaterdag na de bowling nogmaals sorry.
    heel veel plezier en goed uitkijken vele groetjes van trudy van de vleeswaren doeg doeg

  • 19 Oktober 2012 - 18:59

    Mama:

    Weer een leuk stukje jij hebt oost europa gezien staat nog op onze nou ja papazijn to do list en ik ga gewoon mee om hem uit de problemen te houden.Op het station deed je het hartstikke goed we zijn trots en jaloers op je. XX

  • 20 Oktober 2012 - 02:09

    Chaimmaarten:

    Ben blij dat het mee gevallen is ps na 38'uur in de trein niet weten hoe de Buuren heten is echt slecht hahahaha kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 25567

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: