Mongooltjes - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu Mongooltjes - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

Mongooltjes

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

31 Oktober 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Lieve iedereen!!

Dat is lang geleden!! Heb een hele tijd zonder internet gezeten en gisteren zelfs helemaal zonder bereik!! Maar het was wel erg mooi, op de steppes van Mongolië!!

Maar laat ik niet te ver vooruit schieten in mn verhaal want ik heb lang niks van me laten horen!! Mn reisverslag is geëindigd in Yekaterinaburg waar ik eigenlijk niet zo heel veel heb gedaan, veel gelopen, veel Russische bordjes gezien waar ik niet zo veel van kon maken en me afgevraagd hoe het nou zit met het belachelijke tijdsverschil hier.
Dat ze op de stations Moskou-tijd gebruiken en in de stad zelf Yekaterinaburg-tijd (verschil 2! uur) kwam ik pas achter toen ik met mijn goede gedrag om (dacht ik) 8:30 op het station zat. Mijn trein ging namelijk om 9:26 en ik moest nog kaartje wisselen enzo. Hmm waarom staat er hier op de klokken dan 6:30??? Dat is dus erg leuk!!

De treinreis was erg lang vooral, ongeveer 50 uur in een kleine ruimte... Maar gelukkig stond er een bed en is mijn zit-vlees en luie gedrag nog steeds niet zat van al dat niks doen, ik heb dus weer genoten!! Lekker gelezen en een beetje series gekeken. Treinen is echt helemaal mijn ding!! :)

In Irkoetsk aangekomen had ik het meteen erg koud... het was al laat (plaatselijke tijd, niet trein-tijd) en de temperatuur was gezakt tot een leuke -4 :) Snel naar mn verblijfplaats gegaan, dit was deze keer een homestay, dat betekent dat een Irkoetskenaar (grammaticaal correct?) zijn/haar huis openstelt voor toeristen, ik kwam in huis bij mrs. Tamara. Bedenk je over-over-overgrootoma en dan haar moeder, zo ouderwets zag dit huis eruit!! Maar ze was heel lief en kookte heerlijk ontbijt voor me. De dag daarna ben ik naar het Baikal meer gegaan waar het de fijne temperatuur van -6 had bereikt. Het was er wel erg mooi!! Gaf me even het idee weer thuis bij het strand te zijn :) daarna weer terug naar de stad en daar weer ouderwets geslenterd.
Toen heerlijk naar mrs. Tamara, lekker geslapen de dag daarna boodschappen gedaan en de trein weer in! Op naar Mongolië!!

De grenscontrole was een hel!! 2x mn hokje uit (ojaaa ik heb nu een hokje dat ik deel met 1 iemand, 2e klasse noemen ze dat, heel luxe!!) m'n spullen controleren, mn paspoortnummer opdreunen (blij dat ik dat ondertussen al 100x heb moeten opschrijven), en besnuffeld worden door hondjes.
Aangekomen op het station werd ik opgehaald door iemand van het Khustain nationaal park. De weg erheen was bizar!! Beroerde wegen door 1 van de mooiste gebieden waar ik ooit geweest ben!! Bergen met zover als je kan zien zonder enige vorm van begroeiing, foto's volgen!!
Bij het nationaal park aangekomen hebben we eerst nog een tijdje gerust, ik kwam namelijk om 6:00 aan op het station daarna heerlijk geluncht en later paardgereden door dit mooie gebied!! Dit is wat je noemt een buitenrit, door de kuddes wilde paarden en koeien heen, echt bizar mooi!! Teruggekomen de auto ingestapt om nog even met de auto het park door te rijden om de rendieren en de przewalskipaarden van dichterbij te bekijken. Toen terug, heerlijk gegeten en lekker op tijd naar bed!!
Vandaag ben ik teruggebracht naar Ulaanbaatar, naar mijn hotel (met eindelijk weer wifi!!) en heb ik heerlijk deze stad door geslenterd. Mijn eerlijke mening is dat ik het maar een rare stad vind. De tempels zijn vervallen en de ene na de andere luxe glazen toren wordt er omheen gebouwd. En dat terwijl als je de hoek om loopt je bij een ger-wijk komt waar de mensen niet eens stromend water en verwarming hebben.

Nou dit was het wel weer even, het is een lang verhaal geworden en dat terwijl ik veel details eruit heb gelaten :) morgen vertrek ik naar Peking. Ik heb er zoveel zin in om aan mn lessen te gaan beginnen!!!

Tot snel!!

xx

  • 31 Oktober 2012 - 10:54

    Nicole:

    He Sann,

    Leuk te lezen dat het treinen je bevalt, want je hebt nog een paar uur te gaan meid! ;)
    Geniet er van een een goede reis naar Peking!

    Liefs Nic

  • 31 Oktober 2012 - 10:58

    Chaos Maarten :

    Hoi schat

    Ben blij dat alles goed is ;)
    En dat je het zo naar je zin hebt
    En wat vet dat jij zoon mooie buiten rit hebt gemaakt
    ( erg jaloers ) hahaha dikke kus tot lezend

  • 31 Oktober 2012 - 11:19

    Esther Ruigrok:

    Hee Sanneke,

    Heb net even je reisverslagen gelezen, het klinkt allemaal echt super gaaf!
    Heel veel plezier nog & geniet ervan! X Esther

  • 31 Oktober 2012 - 13:12

    Kris:

    Hee San
    Echt leuk om weer even wat te lezen!
    Klinkt allemaal echt zoals je ook gehoopt had dus kan alleen maar mooier worden..
    Trein ze nog even naar Peking!!

    Liefs Kris

  • 31 Oktober 2012 - 14:54

    Tante Henny En Ome Benny:

    Hallo Sanneke,wij zijn bli dat het tot zo ver alles goed gaat ,wij hopen dat de rest van de reis net zo verloopt.
    Heel vee plezier in chiina en tot schijfs.xxxxxx

  • 01 November 2012 - 09:26

    Janneke:

    Ha San, erg leuk om te lezen allemaal! Zeker ook omdat wij dit volgend jaar willen gaan doen :) Dus ik geniet met je mee... Heel veel plezier verder nog x Jans

  • 01 November 2012 - 11:14

    Frits:

    Hoi wereldreiziger,
    Blij weer wat van je te lezen. Je bent een echte avonturier aan 't worden. Goed dat je ook veel van de landen ziet en niet alleen wifi-antennes. Dat het koud zou worden wist je volgens mij wel. Geniet er van, meissie! Ook groetjes van Angelique.

  • 01 November 2012 - 17:20

    Kirsi:

    hee san,
    ik lees dat je het leuk hebt, gelukkig maar!
    met de voetbal gaat het redelijk maarja we missen je natuurlijk wel!
    die 6 maanden moeten maar snel voorbij zijn dan ben je eindelijk weer terug.
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 25568

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: