Sneeuw!!!!! - Reisverslag uit Yekaterina, Rusland van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu Sneeuw!!!!! - Reisverslag uit Yekaterina, Rusland van Sanneke Bolderheij - WaarBenJij.nu

Sneeuw!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

22 Oktober 2012 | Rusland, Yekaterina

Lieve iedereen!!!

Voordat ik mijn titel ga uitleggen begin ik even waar ik jullie heb achtergelaten, namelijk in Moskou :)
Na het schrijven van mijn vorige stuk ben ik het rode plein gaan bekijken, erg mooi!!! Zit ook een leuk, over de top superdeluxe winkelcentrum bij, daar ben ik natuurlijk ook binnen geweest. Je moet natuurlijk wel weten wat je allemaal niet kan kopen!!
Hierna heb ik de metro terug naar het hostel gepakt maar toen kwam ik erachter dat 1 van de bekendste winkelstraten van Moskou echt naast mijn hostel zat. Dus toen heb ik daar nog even rondgelopen en een cappuccino gedronken onder het genot van perfecte wifi.
De dag daarna gerelaxt en in het zelfde cafeetje gezeten, daar lekker aan mijn Chinees gewerkt. Niet zo'n speciale dag dus, maar wel lekker :)

Een nachtje slapen verder begon de grote trip met de Transmongolië express :) wat een hel was dat!! Ik weet niet wie Rusland een leuk vakantieland vindt, ikzelf sta in ieder geval niet op die lijst. D'r is echt op een internationaal station geen persoon te vinden die Engels kan... alles is aangegeven in de fijne Russische tekens die onbegrijpelijk zijn voor het ongetrainde oog.. dus toen ben ik door een beveiliginsman die engels verstond maar niet sprak in de wachtruimte gezet. Hij had alleen niet begrepen dat ik mijn e-tickets nog moest omwisselen, dus toen zat ik in de trein met een ticket waar ze niks mee konden. Gelukkig heeft een aardige man mij geholpen het ticket om te wisselen.
De treinreis was niks bijzonders, veel gelezen, veel Chinees geleerd. Want ik wil niet zo onvoorbereid in China aankomen als dat ik me nu in Rusland voel... Ik kan ondertussen van 1-10 tellen in het Chinees :D

Dan kom ik bij het gedeelte sneeuw, HET SNEEUWT HIER (in Yekaterinaburg)!!!! Ik hou van sneeuw!!!! Dit soort mooie, het-blijft-liggen-sneeuw in ieder geval niet dat soort smerige ellende die wij hebben!

Dit was het weer voor nu, ik ga maar eens even kijken wat er in Yekaterinaburg te beleven is. Dan heb ik morgen wat te doen!! Ik moet namelijk de 24e alweer verder om 9:26!!! Omdat ik nog een ticket moet omwisselen en ik nog steeds geen Russisch kan (slecht, ik weet het!!) wil ik op tijd op het station zijn, dus dat wordt een vroege :(

xxxx
Sanneke

  • 22 Oktober 2012 - 15:09

    Marloes:

    Haha, klinkt heeeeel bekend. Wij hadden ook nog een kaart waarvan de tekens niet overeenkwamen met de tekens op de borden, hiep hooi! Haha.. maar als ze je eenmaal een beetje begrijpen, zijn ze wel behulpzaam zo zie je maar ;)

    Maar onwijs gaaf Sanneke, klinkt allemaal heel erg leuk! Lenin nog gezien in ze graftombe op het Rode plein, daar aan de rechterkant?? XX

  • 22 Oktober 2012 - 16:05

    Samantha:

    He sanneke

    Goede reis gehad dus naja het eerste deel dan! Heeeeeel erg veel plezier met alles wat je gaat beleven en ik blijf je volgen als ik dit lees dan zie ik jou het eigenlijk al helemaal vertellen met een kopje thee en een sigaretje in het rokershok waar het op dit moment enorm rustig is...

    Goeie reis verder en tot snel xxxx sammie

  • 22 Oktober 2012 - 17:18

    Stan En Thijs Janssen:

    Hoi Sanneke,

    Wij vinden het erg leuk om je berichtjes te lezen en vooral van de sneeuw.
    Hopelijk schrijf je nog vaak over je belevenissen.

    Groetjes,Stan en Thijs

  • 22 Oktober 2012 - 17:21

    Jan Van Der Heide:

    Leuk om je reisverslag te lezen.
    Veel plezier nog en een goede reis.

  • 22 Oktober 2012 - 23:59

    Justin:

    Ik zit dit met een grote grijns te lezen! :) Kom maar op met je volgende stukje!
    Dikke knuf

  • 25 Oktober 2012 - 18:22

    Tante Joke En Oom Bert:

    Lieve Sanneke,
    Je eerste week zit er alweer op!
    We genieten erg van je verhalen en horen het je zeggen. We zijn supertrots op je!
    Goeie reis en we kijken alweer uit naar je volgende belevenissen.
    Veel liefs en tot laterrrr.

  • 27 Oktober 2012 - 09:15

    Carla:

    Hee lieve San
    Eindelijke je gevonden kan bij mij nog wel eens n tijdje duren. Nog geen wedstrijd verslag was n uit wedstrijd en die van moren gaat niet door. Kirsi en ik hebben het wel over je ze mist je best zegt ze ik ook hoor geen kletspraatjes meer. Nou ik ga je nu meer inde gaten houden haha. Maarre t heeft hier ook gesneeuwd niet dat t blijf liggen. Nog veel plezier en we volgen je xxxxxxxxxxx Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 25521

Voorgaande reizen:

28 December 2016 - 27 Januari 2017

Ola guapos y guapas

17 Oktober 2012 - 15 April 2013

Mijn studiereis

11 November 2015 - 30 November -0001

Stage in Shanghai

Landen bezocht: